Autor Wiadomość
Theoden
PostWysłany: Nie 19:24, 25 Lut 2007    Temat postu: Poradnik- jak dołączyć do jednej z czterech gildii.

Przyjęcie do Straży Miejskiej (później Paladynów):

Jeżeli rozmawialiśmy z Lotharem to wiemy, że członkami straży miejskiej mogą być tylko obywatele Khorinis. Aby nimi zostać musimy zostać u kogoś czeladnikiem (pracować dla Bospera, Harada lub Constantina) i oprócz tego dostać wszystkich zgodę. Pytamy mistrzów o pracę.
U Bospera szybki sposób na skóry (musisz znaleźć dla niego 6 skór wilków, wcześniej nauczy cię tej umiejętności), to pójście z Bartokiem na łowy, a jeśli pójdziemy z nim dalej, spotkamy orka, od którego możemy zabrać broń dla Harada. Inny sposób na zdobycie tej broni to wyjście przez wschodnią bramę (koło targowiska), skręcenie w lewo i poszukanie jaskini (koło wraku), a tam w przedsionku znajduje się lekki orkowy topór. Jeśli nadal nie możemy jej zdobyć, to możemy wziąć od niego inne zadanie - Najazdy Bandytów. Constantino, jeśli chcemy być jego czeladnikiem wysyła nas po zioła, których normalne szukanie zajęłoby pół dnia. O ziółka pytamy się Zurisa (eliksiry na targowisku). Teraz idziemy do sklepu Mattea i pytamy się czy nie mógłby nas przerzucić do górnego miasta. Jego sprawę załatwiamy tak (trzeba mieć 100 szt. złota), gadamy z Grittą. Biedaczka jest winna kasę Matteowi, jednak nie ma w ogóle złota, w tym momencie wkraczamy my i mówimy, że za nią zapłacimy. Jak zapłacimy, Thorben nauczyć nas otwierania zamków. Dla Thorbena trzeba iść jeszcze po błogosławieństwo od Magów (najlepiej Vatrasa w świątyni i Darona na targowisku). Jak to już wszystko zrobimy (zgody innych mistrzów), to udajemy się do swojego wybrańca i zostajemy jego czeladnikiem.

Gildia Złodziei:
Podczas rozmowy z Bosperem dowiedzieliśmy się, że skradziono mu łuk. Prawdopodobnie sprawka gildii złodziei. W gospodzie przed placem wisielców dowiadujemy się, że jej właścicielowi skradziono srebra. Na placu targowym, Jora mówi nam, że zaginęło mu złoto. Gadamy z Rengaru i ścigamy go, bierzemy kasę, ale nie wydajemy go strażnikom. Idziemy teraz do portu, do gospody. Pytamy Nagura o pracę. Idziemy do Brahama na plac targowym i jako posłaniec odbieramy paczkę na farmie Akila. W lesie przed farmą Akila znajduje się jaskinia z trzema bandytami, których zabijamy, koniecznie zabieramy rybę ze śmierdzącą notatką, potem ją czytamy. Teraz idziemy do Hakona i mówimy, że zbóje nie żyją. Rozmawiamy ze sprzedawcą ryb Halvorem o liście, ale nie oskarżamy go u Lorda Andre. Wracamy do gospody i Kardif mówi nam, że ktoś czeka na nas za sklepem rybnym Halvora, idziemy tam i gadamy z gościem imieniem Attila, odbieramy od niego klucz. Skaczemy do morza i płyniemy na prawo, otwieramy drzwi do kanałów. [Powyższe zadania można wykonać ze szkodą dla złodziei, czyli np. wszystkich pakujemy za kratki, a później będzie trzeba zabić Attilę.] Jeśli jesteśmy strażnikiem, należy zabić wszystkich członków gildii w kanałach. Niedaleko gniazda szczurów w kufrze znajduje się łuk Bospera, w kanałach możemy znaleźć też skradzione srebro (lub na małej wysepce, gdzie ukryli swoje skarby). Składamy raport Lordowi Andre. Jeśli nie jesteśmy strażnikiem, możemy oszczędzić G. Z. i gdy się do nich dołączymy, dostaniemy dodatkowe zadania, będziemy mogli wyuczyć się również złodziejskich umiejętności.

Przyjęcie do Najemników (później Łowców Smoków):

Jak dojść do Majątku Ziemskiego, można zobaczyć na mapie (w dziale Mapy jest on zaznaczony). Można także pogadać z Laresem w porcie Khorinis, który zaprowadzi cię do tawerny, skąd blisko do farmy Onara.
Po drodze możemy, a nawet powinniśmy pokonać Bustera (chata przy jeziorku), później może się to przydać (poparcie). Jak dowiemy się potem, aby zostać najemnikiem trzeba zdobyć poparcie najemników i zgodę Onara.

Idziemy dalej, gdy natkniemy się na Sentenzę, dajemy mu 50 złota. Następnie wyzywamy Raula na pojedynek, po wygranej walce można oddać mu miecz. Z poparciem Wilka jest chyba najłatwiej, daje nam je po znajomości Smile. Cord poprze nas wtedy, gdy osiągniemy przynajmniej 30% w walce jednoręcznej. Cipher chce 10 łodyg bagiennego ziela (najłatwiej je znaleźć przy kałużach, są też na przy jeziorku obok Bustera), można także wydobyć je od Dara, który je ukradł. Jarvis chce, żeby pokonać w czystej walce trzech ludzi Sylvia, co już pewnie zrobiliśmy - Roda łatwo pokonać korzystając z pomocy stogów siana, można także spróbować udźwignąć jego miecz (potrzeba 30 siły). Jeśli jesteśmy silni, możemy sprowokować i pokonać Bullca, potem gadamy z Torlofem, Onarem, Lee i Pepem pilnującym owiec. Dla Pepa możemy także zabić cztery wilki grasujące na jego owce.

Przyjęcie do nowicjuszy (później Magów Ognia):

Jeśli gadaliśmy z Ulfem (gość stoi koło targowiska) to wiemy, że aby dostać się do klasztoru trzeba dać owcę i 1000 szt. złota. Z owcą jest łatwo np. idziemy do Onara i pytamy się o owce, wysyła nas do pastuszka Pepe i za Betsy płacimy 100 zł. owca ciągnie się za nami jak... Trzeba jednak być ciągle czujnym podczas podróży do Klasztoru, ponieważ na drodze czają się wilki chętne na baranie mięso, oprócz tego co jakiś czas musimy zaglądać do tyłu czy idzie za nami (łatwo można ją zgubić, np. skręcając gdzieś szybko lub wspinając się).
Na tysiąc sztuk złota jest taki sposób, że zostajemy czeladnikiem u Harada. Za każdy miecz płaci 100.

Teraz idziemy do klasztoru i gadamy z Pedrem. Potem z Parlanem i rozdzielamy dary. Teraz przyjmujemy zadania od magów. Parlan każe nam posprzątać komnaty nowicjuszy (błeeech) ale my jesteśmy lenie i kombinujemy sobie pomocników (4). Babo pomoże nam sprzątać w zamian za zwój Pięść Wichru (można kupić go u Goraxa), lub jeśli oddamy wcześniej Neorasowi recepturę to dostaniemy go za darmo. Inni za swoje usługi będą żądać po 50 sztuk złota. Gorax każe nam roznieść kiełbaski, nowicjuszy (14stu) szukamy wszędzie tj. Pedro, now. w piwnicy, itp. Jeśli damy Pedrowi swoją kiełbaskę to powie nam gdzie rośnie ziele, które wciśniemy Neorasowi. Idziemy do Goraxa i ponownie przyjmujemy zadanie. Musimy zanieść 12 butelek wina do gospody "Pod Martwą Harpią" i odebrać za nie zapłatę. Przed wyruszeniem z klasztoru idziemy do Marduka. Prosi on nas o modlitwę za paladynów, gdy skończymy Sergio dziękuje nam i możemy się bez straty punktów umiejętności nauczyć trochę machania mieczem. Gadamy z nim i przyjmujemy zadanie. Gdy wyjdziemy z klasztoru zahaczamy o kapliczkę Isgarotha i przyjmujemy zadanie. Bestyjki nie trzeba szukać bo sama się znajdzie w drodze do gospody. Po interesach wracamy do klasztoru i gadamy z Parlanem w sprawie biblioteki. Karras powierzy nam zadanie, musimy wykupić od Ignaza w mieście 3 zwojów, po powrocie zaczynamy czytanie wszystkich ksiąg w bibliotece. Gdy wyczytamy o próbie ognia idziemy do Pyrokra i gadamy z nim o niej.

Emeryt zadaje nam zagadkę. Rozwiązanie znajduje się (na mapie) koło czarnego trolla. Gdy jesteśmy na placu koło jaskini potworka, idziemy linowym mostem, przeszukujemy dolinkę (w której jest kapliczka) i za krzakami znajdujemy wejście do jaskini w której skręcamy w prawo. Opróżniamy kufer i do klasztoru. Teraz gadamy z Ultharem. Do tworzenia runy potrzeba siarki i zwoju ognistej strzały. Graty te można kupić u Goraxa. Jak już będziemy je mieli to idziemy do biblioteki do Hyglasa, prosimy go aby nauczył nas tworzyć runę. Jak nauczy to ją robimy (dla niekumatych: przy stole runicznym). Zadanie wykonane: Teraz do Serpentesa. Oj będzie trudno. Idziemy do podziemi klasztoru i spotykamy Garwiga, rzucamy na niego czar snu. Teraz szybko bierzemy młot z ołtarza i won stąd! Golema można dobić jednym pociągnięciem. Na mapie jest zaznaczone miejsce pobytu twora. Trzeba jeszcze uważać żeby nie uderzył pierwszy, bo będzie nieciekawie.

Teraz idziemy do klasztoru i oddajemy młotek Garwigowi. Potem do Serpentesa i witamy w kręgu magów.

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group